Gençlere ve Ailelerine Öğütler
.webp)
Anne-Babalara Öğütler:
- Çocuğunuzun kendi istek ve yetenekleri doğrultusunda seçim yapmasına izin verin. Meslek seçimi konusunda yol gösterebilir, fikrinizi söyleyebilirsiniz, ancak son kararı çocuğunuz vermelidir.
- Kendi gerçekleştiremediğiniz ideallerinizi çocuklarınıza zorlamayın. "Ben olamadım, o olsun" anlayışı, genci baskı altına alır ve mutsuz eder.
- Çocuğunuzun yeteneklerini ve isteklerini göz ardı etmeyin. Her meslek farklı yetenekler gerektirir. Çocuğunuzun yeteneklerine uygun olmayan bir meslek seçmesi onu başarısız ve mutsuz yapar.
- Çocuğunuzu başkalarıyla kıyaslamayın. Her insanın yetenekleri ve başarıları farklıdır. Çocuğunuzun durumunu başkalarıyla değil, kendi önceki durumu ile kıyaslayın.
- Aile içindeki çatışmalardan kaçının. Eşler arasındaki tartışmalar veya ergenlik çağındaki gençle yapılan kavgalar, gencin başarısını olumsuz etkiler.
- Ders çalışma konusunda aşırı baskı yapmayın. Bu, çocuğunuzun ders çalışma ve başarma isteğini azaltır. Çalışmasını kolaylaştıracak şekilde davranın.
- Çocuğunuzun sınava sakin ve endişesiz hazırlanmasına çalışın. Sınav kaygısıyla başa çıkmak için çeşitli teknikler öğrenmesine yardımcı olun.
- Ders dışı faaliyetlere zaman ayırmasına izin verin. Üniversite sınavına hazırlanırken derslerin yükü artar. Çocuğunuzun rahatlayabilmesi için ders dışı faaliyetlere zaman ayırması önemlidir.
Verimli ve Faydalı Çalışma Alışkanlığı Kazanmak İçin Öneriler:
- Kendinizi tanıyın. Ders çalışmaya başlamadan önce ve çalışma sırasında gösterdiğiniz davranışları ve alışkanlıklarınızı gözden geçirin.
- Çalışacağınız süreyi planlayın. Çalışılması gereken konuları belirleyin ve bunları gruplara ayırın. Çalışacağımız süreyi önceden iyi bir şekilde planlamak; bunu yaparken çalışılması gereken konuları belirlemek ve bunları sosyal dersler (tarih, coğrafya, edebiyat gibi), fen dersleri (matematik, fizik, kimya gibi) ve uygulamalı dersler (müzik, resim gibi) gruplara ayırmak.
- Her gün ders çalışmak için belirli bir zaman ayırın. Zor öğrenilen derslere daha çok zaman verin. Çalışma zamanını yavaş yavaş artırın. Çalışacağınız dersleri planlarken, okuma yolu ile öğrenilecek tarih, edebiyat, sosyoloji gibi derslere çalışmanın başında yer vermek uygundur. Çalışmanın başında zihin yorulmadan sosyal konuların okunması faydalıdır. Her okuma dersinden sonra bir fen dersinin çalışması, ögrenmede kolaylık sağlar. Benzer konuların ard arda çalışılması zihni yorar.
- Ödevlerinizi çalışmanın sonunda yapın. Bu, tekrar etmenizi ve öğrenmeyi pekiştirmenizi sağlar.
- Sürekli ders çalışmak yerine, dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer verin. Sürekli ders çalışmak, her zaman iyi ögrenmeye yol açmaz. Çalışmanın yanında, dinlendirici bos zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek, bireyi uyumlu ve daha başarılı yapar. Bu nedenle ders çalışma programlarının aralarına bos zaman etkinliklerini de koymak faydalıdır.
- Verimli ders çalışma süreleri birer saatlik sürelerdir. 40-50 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakikalık tekrar yapmak ve çalışmanın sonunda 10-15 dakika dinlenmek faydalıdır.
- Çalışma ortamınızı uygun şekilde düzenleyin. Işık, ısı, gürültü gibi faktörler dikkatinizi ve derse olan ilginizi etkileyebilir.
- Ders çalışmak için belirli bir yer ayırın. Burayı sadece çalışma için kullanın.
Ders çalışmak için devamlı bir yeriniz yoksa, çalışılan yerin başka çağırışımlar yapacak şekilde olmasını önlemek gerekir. Yemek masasında veya yattığınız odada çalışırsanız, yemek yemeyi veya uyumayı çağrıştıracak ipuçlarını ortadan kaldırmanız gerekir. - Çalışmaya başlamadan önce gerekli araç ve gereçleri hazırlayın. Ders başından gerekli araçları almak için kalktığınızda, ayni noktadan çalışmaya başlayamazsınız. Dersiniz bitmeden önce çalışma isteğiniz azalmış ise, çalışmanıza son vermeyin. Bazı kurallar geliştirin ve buna uyun: “Bes sayfa daha okuyup, kalkacağım“ gibi. Ondan sonra, bir süre çalışma yerinden ayrılın.
- Çalışma sırasında kendinize küçük ödüller koyun. Bu, motivasyonunuzu artırır. ilgi ve dikkatiniz azalmış ise, okuduğunuz konuyu bitirince, hoşlandığınız bir isi yaparak kendinizi ödüllendireceğinize dair söz verin. Örnek:”çalıştığım bölümü bitirince, bir meyve yiyeceğim" veya "su üç sayfayı bitirmeden çay içmeyeceğim", gibi.
- Okuduklarınızı kendi kelime ve cümlelerinizle ifade edin. Bu, öğrenmeyi daha etkin hale getirir.
- Çalıştığınız dersle ilgili, sınavda çıkabilecek soruları tahmin etmeye çalışın. Çalıştığınız dersle ilgili, sınavda çıkabilecek sorular;
- Tanımlama isteyen sorular
- Konu veya kavramların ayrı veya benzer taraflarını yazma isteyen sorular
- Öğrenilen bilgilerin yeni durumlara uygulanmasını isteyen sorular gibi ayrılabilir.
- Öğrendiklerinizi tekrar edin. Aynı gün tekrarı yararlı olduğu gibi, aralıklı tekrar da önemlidir. Çünkü, kullanılmayan bilgiler unutulur.
- Sınavlardaki başarısızlık sizi yıldırmasın. Planlı çalışmaya devam edin. Sınavlardaki başarısızlık çalışmayı zevksiz bir sekil haline getirebilir. Bu durumda çalışma davranışlarımız üzerinde kontrolümüzü kaybetmeden planlı çalışmaya devam etmeliyiz. Çalışmak, başarıya ulaşmanın birinci yoludur.
Unutmayın, üniversite sınavına hazırlık dönemi hem gençler hem de aileleri için stresli olabilir. Ancak doğru bir yaklaşım ve planlama ile bu süreci başarıyla atlatmak mümkündür.
Etiketler:
VELİLER